Berlingske Business

Øget konsolidering kan præge betalingsbranchen på sigt

Betaling Nets udsteder 42, 3 millioner aktier i børsnotering
Arkivfoto: Nets. Foto: Søren Bidstrup/Scanpix 2014 Foto:

Selv om Nets løbende bliver rygtet til enten at ville overtage andre firmaer eller blive overtaget af andre, så ønsker ledelsen ikke at udtale sig konkret om emnet.

Men på længere sigt er det bestemt muligt, at spillere inden for betalingsbranchen kommer til at slå sig sammen, udtaler Klaus Pedersen, der er finansdirektør hos Nets, efter den danske betalingskoncerns regnskab for første kvartal af 2017.

- Det er klart, at man skal være både døv og blind, hvis man ikke har lagt mærke til, at der er spekulationer omkring os. Og de konkrete spekulationer har jeg egentlig ikke nogen kommentar til. Det, der er vigtigt for os, er at drive den her forretning bedst muligt og levere nogle solide resultater til vores investorer og aktionærer.

17BUSBo-Nilsson-152400.jpg

- Men hvis man kigger 5-10 år frem i tiden, så tror vi da på, at det her marked vil se en øget grad af konsolidering. Hvornår, hvordan og hvem - det må tiden så vise. Men vores fokus er lige nu på at levere de bedste produkter og services ud i markedet og levere de bedst mulige resultater, lyder det fra Klaus Pedersen.

Ligesom Nets tidligere har været rygtet til at være interesseret i selskabsopkøb, så rapporterede Bloomberg News i slutningen af april, at franske Wordline havde et godt øje til det danske selskab.

Dette skulle være for at få et større fodaftryk i Norden, hvor Nets sidder på en dominerende position, skrev analytikere fra den amerikanske investeringsbank Citi i en analyse ifølge Bloomberg News.

/ritzau/FINANS

MarkWraa

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen