Berlingske Business

Nytåret gav SMS-rekord

Nytåret gav SMS-rekord - 1
»Godt nytår!« blev der tastet i metermål på mange tusinder af mobiltelefoner nytårsaften. Foto: Colourbox

Der blev tastet rekordmeget på mobiltelefonen for at ønske godt nytår. (Opdateret kl. 19.00)

Mobilnettene holdt, selv om der igen blev sat nytårsrekord i SMS-tekstbeskeder fra glødende telefoner.

Danmarks største teleselskab, TDC, leverede 19 millioner beskeder videre mellem mobiltelefonerne i løbet af døgnet fra 31. december kl. 10 til 1. januar kl. 10, de fleste - 1,7 millioner - mellem midnat og klokken 01. Det er ni procent flere end sidste år.

I år blev der også sendt MMS-billedbeskeder som aldrig før. 440.632 billedbeskeder gik af sted fra TDCs mobilnet, som både er TDC selv og lavprismobilselskabet Telmore.

Norsk og svensk rekord slået

Både i Norge og Sverige blev de gamle rekorder slået. I Norge sendte Telenors 2,7 millioner kunder 30 millioner hilsener nytårsaften - seks millioner flere end for et år siden. Og konkurrenten NetComs kunder »skød« andre 14,2 millioner beskeder af, hvilket er 700.000 flere end for et år siden.

Hvert sekund fra lidt over midnat til klokken 1.30 røg der 1.100 beskeder gennem Telenors net.

Også MMS-billedbeskederne voksede i antal. Telenor-abonnenter sendte 2,01 millioner mod 1,53 millioner for et år siden. NetComs kunder sendte 665.000 MMS-beskeder, 115.000 flere end året før, skriver nyhedstjenesten e24.no.

Også julerekord

I Sverige sendte Telias kunder 24 millioner nytårshilsener over mobiltelefonen, mens konkurrenten Tele 2 håndterede 28,4 millioner. Telias rekord er dermed slået med 2,6 millioner tekstbeskeder.

De øvrige danske teleselskaber har ikke fået talt op, hvor flittige danskerne har været ved tasterne, mens raketterne steg til vejrs. Men danskerne satte også juleaften ny mobilrekord.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen