Berlingske Business
17:42

Nyt net-forum for e-learning

E-learning som forretningsområde ventes at vokse ganske betydeligt i de kommende år, faktisk er det et af de hurtigst

voksende strategiske områder i verden i dag.


Det er markedsanalysebureauet IDC, der kommer med denne udmelding. I IDC venter,

at e-learning i USA økonomisk vil vokse fra 1,5 mia. dollard i 2000 til 11 mia. dollars i 2005. I Norden forudsiges tallet

at nå, hvad der svarer til 890 mio. dollars i 2005.


- Tallene er selvfølgeligt interessante. De viser, at området

har intenst fokus på ledelsesplan i en lang række fremsynede virksomheder, siger Mads Henning Pedersen. Han er direktør

for e-learningvirksomheden MMI i København, og han er formand for den nydannede e-learning styregruppe i FDIH, Foreningen for

Dansk Internethandel.


- Men vi skal sikre, at kvaliteten ikke ofres i processen, fortsætter han. Norden er i dag førende,

når vi taler om it og pædagogik, ligesom den store udbredelse af internet befordrer udbredelsen af e-learning.


Han

forklarer nærmere om årsagerne til etableringen af styregruppen:


- En af de vigtigste grunde til at etablere et fælles

forum for e-learning er at bevare og udbygge Danmarks position som førende inden for kompetenceudvikling og IT. Desuden ønsker

vi at medvirke til, at brugerne - i form af virksomheder og organisationer - trygt kan samarbejde med den lange række af nye

virksomheder, der i den seneste periode har etableret sig som leverandører af forskellige ydelser inden for e-learning.


Endelig

har deltagerne et fælles, fagligt forum, hvor ideer og cases kan diskuteres, og nye relationer kan opstå. Vi anser disse

elementer som vigtige og som en naturlig del af en ny branches fundament.



Fokusområder

Netforum for e-learning, som

er styregruppens navn, har følgende fokusområder:


l Gennem cases at virke som fyrtårn for de bedste af de

mange gode danske e-learning projekter


l Fokus på best practice e-learning


l Sikring af leverandørkvalitet

i salgsarbejde og leverance gennem samarbejde med kunder og brugere om standarder og certificeringer


l Rådgiver i spørgsmål

som omfatter e-learning


l Koordinator og samlingspunkt i forhold til relevante interesseorganisationer


l At identificere

forskningscentre og støtte samspillet mellem forskning og praksis


l At deltage i arbejdet med standarder


Foreningen

for Dansk Internethandel har i dag 223 medlemmer, som alle repræsenterer brugerinteresser.


Foreningen beskæftiger

sig med den forretningsmæssige anvendelse af internet.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen