Berlingske Business
17:42

Nyt dansk mobilselskab runder 5.000 kunder

pix-Plenti
Manden bag Onfone og Mofibo, Morten Strunge (til venstre), og Fullrate-medstifter Peter Mægbæk (til højre) har fået de første 5.000 abonnenter i deres fælles, nye mobilselskab, Plenti. Arkivfoto: Asger Ladefoged Foto:

Bagmændene bag Plenti er tilfredse med de første halvanden måneds kundejagt.

Mobilselskabet Plenti, som den tidligere Fullrate-medstifter Peter Mægbæk og Onfone- og Mofibo-bagmand Morten Strunge står bag, har på halvanden måned hentet de første 5.000 kunder af de 100.000 kunder, som er målet om to år.

Plenti åbnede 14. marts som et rent mobilselskab med en anderledes strategi. Der er fri tale og fri data, og som abonnent får man desuden ubegrænset adgang til Allers og Egmonts magasiner online, onlinenyheder fra Berlingske og Ekstra Bladet, lyd- og e-bøger fra Mofibo samt gratis adgang til Tivoli. Abonnementet koster lige nu 199 kroner, men fra 1. juli skal der lægges en oprettelse på 99 kroner oveni.

»Med 5.000 kunder i forretningen er vi dér, hvor vi håbede på, vi ville være på nuværende tidspunkt, og vi er godt i gang med at få bygget kendskabet til vores koncept op,« siger Peter Mægbæk, der er administrerende direktør i Plenti.

pix-Plenti

Strunge: Det ser meget fornuftigt ud

Morten Strunge, som kender mobilmarkedet fra sin tid i Onfone, der blev opkøbt af TDC i maj 2011 for 300 millioner kroner efter en lang udmarvningskrig, er også godt tilfreds. Onfone nåede op på 170.000 kunder.

»Jeg synes, at det ser meget fornuftigt ud. Kundetallet stiger, og vi har endnu ikke fat i halvdelen af de håndtag, som vi kan bruge. Det ser ud til, at det nok skal tage rigtigt godt fra. Og folk tager tjenesterne til sig. Der er en god aktiveringsrate. Folk bruger dem, og det er dér, vi gerne vil hen. Det er succeskriteriet,« siger han til Berlingske.

De to bagmænd har fået den tidligere nordiske direktør for SBS, Henrik Ravn, med i bestyrelsen. Han skal sikre, at Plenti senere kan tilbyde også TV og film som en del af abonnementet.

»Henrik Ravn har et utroligt godt netværk og kender både tele- og »video on demand«-branchen (lejefilm over nettet, red.). Desuden har han en rigtigt god forståelse for kundeprofiler,« forklarer Morten Strunge.

plenti

Kan løbe rundt med 50.000 kunder

Musiktjenester overlader Plenti dog til folk selv at finde og abonnere på.

Plentis abonnement ligger prismæssigt højere end så mange andre, selv om det er lykkedes for de fire store - TDC, Telenor, Telia og »3« - at få hævet priserne ved at fjerne de allerbilligste abonnementer mod til gengæld at lægge lidt større datamængder i månedsforbruget hos kunderne. Det gælder dog kun nye kunder og vil derfor ikke her og nu sikre selskaberne en væsentligt større indtjening.

Plenti har indgået aftale med »3« om at bruge »3«s mobilnet, men det vil primært være hos TDC, Telia og Telenor, at Plenti forventer at gå på jagt efter kunder. Til sammenligning har »3« 1,16 millioner mobilkunder, Telia har 1,64 millioner, Telenor har 1,79 millioner og TDC 2,57 millioner mobilkunder. I januar-marts fik »3« og Telenor hver 13.000 flere mobilkunder, mens TDC hentede 2.000, og Telia mistede 4.000.

Peter Mægbæk og Morten Strunge sagde ved åbningen af Plenti til Berlingske, at målet er 100.000 kunder på to år, men at »det kan sagtens løbe rundt - også med det halve« antal kunder.

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen