Berlingske Business

Nye spillekonsoller afsluttede nedtur

MIROSOFT'S-NEW-X-BOX
Foto:

Lanceringen i november af Sonys Playstation 4 og Microsofts Xbox One satte en ende på to års nedtur for spillekonsoller i USA.

Omsætningen voksede til 1,33 milliarder dollars mod 839,1 millioner for et år siden, viser nye tal fra analysefirmaet NPD Group, der følger spilmarkedet tæt. 

SONY Playstation 4_biz_pix

Siden oktober 2011 har salget af spillekonsoller været for nedadgående. Samlet voksede omsætningen i november med 7,2 procent til 2,74 mia. dollars, men stigningen kommer fra hardwaresalget. Softwaresalget – spil til maskinerne – dykkede.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen