Berlingske Business

Ny TDC-topchef har ingen opkøbsplaner for nu

TDC
- Jeg har ingen opkøbsplaner, hverken på kort sigt eller mellemlang sigt, siger Pernille Erenbjerg. Foto:

Den danske telekoncern TDC har foreløbig ingen planer om at opkøbe flere selskaber og vil i stedet have fokus på at bevare sin kreditvurdering.

Sådan lyder det fra Pernille Erenbjerg, der er administrerende direktør og koncernchef hos TDC, ifølge Bloomberg News. Meldingen kommer, efter at hun i fredags overtog posten fra Carsten Dilling, der med øjeblikkelig virkning fratrådte telekoncernen.

- Jeg har ingen opkøbsplaner, hverken på kort sigt eller mellemlang sigt, siger Pernille Erenbjerg ifølge det finansielle nyhedsbureau.

- Det er altid svært at kommentere, hvad der kan ske på lang sigt, så det kan jeg ikke, fortsætter hun.

q

Da TDC tilbage i september sidste år betalte 12,5 mia. kr. for det norske kabel-tv- og bredbåndsselskab Get, tog selskabets aktier et dyk, idet TDC på grund af overtagelsen blev nødsaget til at skære i sit udbytte til aktionærerne.

Dette fik Moody's til sænke sin kreditvurdering af TDC til "Baa3" fra tidligere "Baa2".

pix-Vagn Sørensen

Over for Bloomberg News forklarer Pernille Erenbjerg, at det for TDC er vigtigt at holde fast i den nuværende kreditvurdering.

Samtidig fortæller hun, at det er for tidligt for hende at kommentere selskabets langsigtede politik for udbetaling af udbytte.

TV: Pernille Erenbjerg deler visionerne for sin nye stilling

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen