Berlingske Business

Ny struktur skal få TDC tættere på kunderne

TDC fremlægger regnskab Pernille Erenbjerg fremlægger sit før
Foto:

TDC har splittet sin tidligere privatforretning, ved navn Consumer, op i to enheder. Den får navnet Online Brands og består af lavprisselskaberne Telmore, Fullrate, Fullrate Erhverv samt Blockbuster.

Det er primært på grund af et ønske om at komme tættere på kunderne, at TDC fra årsskiftet laver en række ændringer i sin danske forretningsstruktur.

TDC har splittet sin tidligere privatforretning, ved navn Consumer, op i to enheder. Den får navnet Online Brands og består af lavprisselskaberne Telmore, Fullrate, Fullrate Erhverv samt Blockbuster.

Den anden del, Household Brands, vil rette sig mod den lidt dyrere del af markedet og bestå af TDC Privat og Yousee.

Derudover bliver call-centrene ud til hver enkelt af de danske forretningsområder, hvor de tidligere lå samlet.

- Jeg ønsker at opnå to ting. Når vi lægger kanalerne tilbage i de kommercielle forretningsområder, så skulle det meget gerne give en bedre sammenhæng med, hvad vi taler med kunderne om, og måden vi driver vores forretning på, siger Pernille Erenbjerg.

Det er hendes første ændring i TDC-koncernen, siden hun i august overtog roret fra Carsten Dilling, som stoppede efter "gensidig aftale".

- Både chefen for Household og Online Brands får hver især en lidt kortere agenda, fordi de ikke længere skal det hele, men har hvert sit kundesegment. Det hele kan blive lidt skarpere og fokuseret, siger Pernille Erenbjerg.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen