Berlingske Business

Ny software kan udvælge de mest klikbare billeder

FILM-BUZZ/
At billedets magt er stor ses for eksempel på Twitter. Her er sandsynligheden for, at man klikker på et link fem gange så stor, hvis der er et tweet med et billede frem for et tweet uden. Foto:

Millioner af fotos og videoer oversvømmer internettet hver dag, hvilket er en potentiel guldgrube for online virksomheder, som kan få folk til at klikke på dem.

En ny form for software kan hjælpe hjemmesider med at snuppe en større del af de 149 mia. dollar, som bliver brugt på online annoncering samt af de 1600 mia. dollar, som bliver brugt på e-handel.

Det skriver Wall Street Journal.

- Folk siger, at skønhed er en subjektiv ting. Men en stor del af skønhed kan kvantificeres, siger Ramzi Rizk, teknologisk chef hos firmaet Eyeem.

pix-Stop

Eyeem og andre virksomheder har på baggrund af store undersøgelser fundet frem til, hvilke kvaliteter et billede og en film skal have, for at seeren bliver tiltrukket og derved klikker på, kommenterer og bruger mere tid på en hjemmeside.

Eyeem blev grundlagt i 2011 i Berlin og har siden rejst 24 mio. dollar fra investorer. Mere end 50.000 fotos er blevet gennemgået og klassificeret for at kunne udvikle programmet, som udvælger de mest appellerende billeder.

retinalyze

At billedets magt er stor ses for eksempel på Twitter. Her er sandsynligheden for, at man klikker på et link fem gange så stor, hvis der er et tweet med et billede frem for et tweet uden.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen