Berlingske Business

Ny lov bremser ikke spammails

USA er uden sammenligning den mest spammende nation i verden.



Mange havde derfor forventet et fald i antallet af spammails i

kølvandet på en ny amerikansk antispam-lov som trådte i kraft ved årsskiftet. Men den nye lov har ingen virkning

i Danmark.



- Forventningen var, at niveauet ville falde kraftigt, men det er ikke tilfældet. Før jul var 33 pct.

af alt mail modtaget i Danmark spam, men nu her små 14 dage efter den nye lov er trådt i kraft, er niveauet steget til 50pct,

udtaler Martin Thorborg, der er medstifter af firmaet Spamfighter.



Han fortsætter:



-At lovgive mod spam er en god

ide. Det er vigtigt at man som samfund sender et signal om, at man ikke accepterer den slags. Men at tro, at det stopper problemet,

er naivt. Spammerne tjener kæmpe summer på udsendelse af spam og de kan på få timer flytte deres "forretninger"

til lande, der ikke lovgiver mod den slags. Der vil altid være en "Cayman Island", der kan tjene penge på at

have en liberal lovgivning. Det er meget lig det, vi ser, når f.eks. TV3 sender fra England for at omgå dansk lovgivning.



Han

oplyser, at det ikke kun er Danmark, der er hårdt ramt af spammails.



- Rapporteringer fra vores brugere i 133 viser, at

det globalt står lige så slemt til i resten af verden efter den lov er trådt i kraft.



-trichs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen