Berlingske Business

Ny iPhone kan skuffe på fremskridt

APPLE-RESULTS/
Onsdag lancerer it-giganten Apple sin nye version af flagskibet iPhone, men versionen vil højst sandsynligt ikke indeholde væsentlige nye egenskaber, som Apple-brugere ellers er blevet vant til. Foto:

Onsdag lancerer it-giganten Apple sin nye version af flagskibet iPhone, men versionen vil højst sandsynligt ikke indeholde væsentlige nye egenskaber, som Apple-brugere ellers er blevet vant til.

Det skriver The Wall Street Journal.

- Teknologien modnes og er nået et punkt, hvor fremskridt er langt fra så banebrydende som tidligere, vurderer chefanalytiker i Jackdaw Research Jan Dawson.

Den nye iPhone model lanceres på et kritisk tidspunkt for Apple, der for første gang oplever et fald i salget af iPhones. Forbrugerne er begyndet at vente længere på at opgradere deres iPhones, samtidig med at Apple oplever konkurrence fra Samsung og Huawei.

Billede

Analytikere forventer ikke radikale ændringer i den nye model, hvilket bryder med selskabets tradition om at lancere markante hardwarefremskridt hvert andet år.

Apple har udviddet udgifterne til forskning og udvikling, der nåede 8,1 mia. dollar i september 2015 fordelt på et år mod 2,4 mia. dollar i 2011. Ifølge The Wall Street Journal ønsker selskabets topchef, Tim Cook, at udvikle et nyt produkt på linje med iPhone. Selskabet udforsker eksempelvis mulighederne indenfor udvikling af et køretøj kaldet Project Titan.

APPLE-RESULTS/

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen