Berlingske Business

Ny Google joke afsløret

Nørderne er ellevilde. Google er afsløret med den ultimative nørdjoke.

Der sidder nogle vittige fætre hos Google.

Nu er den ultimative indersiderjoke røget helt til tops på Digg.

Hvis man søger på orden recursion på google.com, så starter Google med at foreslå om man mente recursion. Hvis man kigger nøje efter på stavemåden, så vil man opdage, at de to ord er helt ens. Google gentager altså det ord, man søgte på.

Det morsomme består i, at ordet recursion, eller rekursiv på dansk, betegner noget der referer til sig selv. Det er den sproglige udgave af spejle der spejler sig i hinanden i al uendelighed.

Der er allerede mange jokes bygget på rekursiv. Foreksempel "for at forstå rekursiv, må man forstå rekursiv" Eller ordbogs versionen:

Rekursiv adj.: (se rekursiv).

Google er kendt for masser af jokes. Hvis man vælger en baggrund til sin iGoogle side, så kan der ske ting og sager klokken 3.14 hver nat. For eksempel dukker Loch Ness monstret op af vandet på iGoogles strandbaggrund på det tidspunkt. Tidspunktet skyldes, at Googles programmører hylder pi.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen