Berlingske Business

Ny fusion vil konkurrere med TDC om erhvervskunderne

Topchef åbner for et salg af TDC
Foto:

Det danske teleselskab Connection Tele-punkt bliver opkøbt af Firstcom for 45 mio. kr.

Det er planen, at de to selskaber i løbet af 2016 skal fusionere til ét. Håbet er, at de to teleselskaber kan udvide sin markedsandel endnu mere.

pix-»3«

På nuværende tidspunkt er Firstcom leveringsdygtig inden for it-telefoniløsninger til erhvervskunder, og Connection Tele-punkt har solgt teleløsninger til erhvervskunder siden 1988.

Det skriver Dagbladet Børsen.

- Vi leverer hele spektret. Vi leverer løsninger. Noget som TDC og de andre store teleselskaber ikke gør, nemlig en løsning der gør det muligt for kunderne at svare på deres arbejdstelefon fra deres mobiltelefon, siger Jean-Pierre Vandromme, der er administrerende direktør for Firstcom og nu bliver bestyrelsesformand for Connection.

pix-Mobiltale

Allerede nu kan virksomhederne optimere betydeligt, da begge selskaber i dag leverer til de samme kunder. I stedet for at sende flere salgsfolk og reparatører kan virksomheden nu bare sende en enkelt.

Jean-Pierre Vandromme mener, at det fusionerede selskab kan udfordre de store telekoncerner, da de sælger løsninger frem for enkeltstående produkter. Efter fusionen kommer virksomheden til at omsætte for 75 mio. kr.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen