Berlingske Business

Ny fejl: Rejsekort-kunder har fået tanket op fra andre kunders betalingsaftaler

rejsekort
Foto:

En systemfejl har bevirket, at rejsekort-kunder i flere tilfælde har fået tanket deres kort op via andre kunders betalingsaftaler.

I 16 tilfælde har rejsekort-kunder fået tanket deres kort op via andre kunders betalingsaftaler. Som altså dermed har betalt for optankning.

Det fremgår af en meddelelse på rejsekortets hjemmeside, skriver Version2.

»Rejsekort har efter en gennemgang af systemet fundet en fejl. Fejlen har betydet, at der i 16 tilfælde fejlagtigt er tanket op på en kundes rejsekort via en anden kundes betalingsaftale,« står der i beskeden, som fortsætter:

»Rejsekort Kundecenter vil i de kommende dage kontakte de berørte kunder, og de kunder, der har lidt tab, vil blive kompenseret. Rejsekorts leverandør har rettet fejlen og vil i den kommende tid sikre, at der ikke er flere tilfælde. Vi beklager fejlen!«

Adm. direktør i Rejsekort A/S Bjørn Wahlsten fortæller, at fejlen blev opdaget i sidste uge, og at den blev rettet ved at rulle det, der i rejsekort-terminologi hedder en hotfix ud i systemet. Hotfix er en målrettet systemopdatering.

Fejlen blev introduceret i forbindelse med en anden systemopdatering i år.

»Det er voldsomt uheldigt. Jeg ville ikke have lagt det på (rejsekorts hjemmeside, red.), hvis jeg ikke anså det for en væsentlig fejl, som absolut ikke - efter min bedste vurdering - burde ske overhovedet.«

Rejsekort A/S er nu i dialog med leverandøren for at sikre, at noget lignende ikke gentager sig.

Deltag i debatten på Version2.

Rejsekort skal forklare 800.000 forglemmelser

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen