Berlingske Business

Nu vil Sony udvikle droner

JAPAN BUSINESS SONY DRONE
Foto:

Sony vil nu udvide forretningen og for fremtiden fokusere på udviklingen af droneteknologi.

Sammen med den japanske virksomhed ZMP har teknologigiganten skabt datterselskabet Aerosense, der vil lave autopilot-droner, der skal kunne overvåge områder der er svært tilgængelige, såsom områder med infrastruktur hvor mennesker ikke har adgang.

Det skriver The Wall Street Journal.

»Vi ønsker at udforske nye muligheder, der ligger uden for vores normale forretningsområde. Det er en afgørende faktor at tilpasse Sonys innovative teknologi i forskellige produkter, blandt andet kameraer og sensorer«, udtaler Hiroki Totoki, der leder Sonys smartphoneafdeling og udvikling af dronesamarbejdet, til The Wall Street Journal.

pix-Sony Lund

Dronerne vil blive udstyret med Sonys billedesensorer, der blandt kan findes i Apples iPhones og Samsungs Galaxy-produkter.

Aerosense er Sonys seneste forsøg på fornyelse i virksomheden, der de seneste år har haltet efter konkurrenterne på smartphone området, for hvilket selskabet har lidt en mindre tilbagegang. Men selvom Sony satser på ny gennembrydende teknologi, på et ellers tætpakket marked, er konkurrenter stadig flere skridt foran, skriver avisen.

pix-Z3+

 

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen