Berlingske Business

Nu vil Sony udvikle droner

JAPAN BUSINESS SONY DRONE
Foto:

Sony vil nu udvide forretningen og for fremtiden fokusere på udviklingen af droneteknologi.

Sammen med den japanske virksomhed ZMP har teknologigiganten skabt datterselskabet Aerosense, der vil lave autopilot-droner, der skal kunne overvåge områder der er svært tilgængelige, såsom områder med infrastruktur hvor mennesker ikke har adgang.

Det skriver The Wall Street Journal.

»Vi ønsker at udforske nye muligheder, der ligger uden for vores normale forretningsområde. Det er en afgørende faktor at tilpasse Sonys innovative teknologi i forskellige produkter, blandt andet kameraer og sensorer«, udtaler Hiroki Totoki, der leder Sonys smartphoneafdeling og udvikling af dronesamarbejdet, til The Wall Street Journal.

pix-Sony Lund

Dronerne vil blive udstyret med Sonys billedesensorer, der blandt kan findes i Apples iPhones og Samsungs Galaxy-produkter.

Aerosense er Sonys seneste forsøg på fornyelse i virksomheden, der de seneste år har haltet efter konkurrenterne på smartphone området, for hvilket selskabet har lidt en mindre tilbagegang. Men selvom Sony satser på ny gennembrydende teknologi, på et ellers tætpakket marked, er konkurrenter stadig flere skridt foran, skriver avisen.

pix-Z3+

 

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen