Berlingske Business

Nu lanceres TV 2 Play med reklamer

pix-TV 2 Play
TV 2s streamingtjeneste, TV 2 Play, lanceres nu med reklamer, som man ikke kan spole forbi, og til lavere pris. Foto: TV 2 Play

Man kan skære 30 kroner af den månedlige regning på TV 2s streamingtjeneste, hvis man er villig til at se reklamer inden de valgte udsendelser.

TV 2s streamingtjeneste, TV 2 Play, lanceres tirsdag i en udgave med reklamer, så man kan få billigere adgang til TV 2-kanalerne end tidligere.

Det betyder, at man kan spare 30 kroner om måneden på begge TV 2 Play-abonnementer, fordi der inden alt indhold, som man selv vælger, vil være reklamer, som man ikke kan spole forbi. Det gælder dog ikke børneindhold, velgørenhedsshows og kortere videoklip.

TV 2 Play bruges ifølge analyseinstituttet Wilke af 19 procent af danskerne og er dermed den femtemest brugte streamingtjeneste herhjemme efter DR, YouTube, Netflix og Viaplay.

En ny vækstmotor for TV 2 Play

Ifølge TV 2s salgsdirektør for betalings-TV, Stig Møller Christensen, er TV 2 blandt de første medier i Europa, som lancerer en streamingtjeneste med reklamer.

»Vi kan se, at der både er et marked med nye brugere, der gerne vil købe et billigere abonnement med reklamer, og ikke mindst annoncører, der kan se værdien i at målrette deres kampagner til helt specifikke segmenter i sammenhæng med dansk kvalitetsindhold,« siger han om lanceringen, som han ser som »en ny vækstmotor for TV 2 Play«.

Uden reklamer koster den fulde TV 2 Play-pakke 129 kroner om måneden, mens den med reklamer koster 99 kroner. Grundpakken, hvor man ikke får TV 2s livekanaler med, koster uden reklamer 69 kroner hver måned, mens den med reklamer koster 39 kroner.

pix-Bland selv

Stor TV-krig i efteråret

TV 2s lancering er den seneste i efterårets store TV-krig. Det TDC-ejede YouSee vil give bland-selv-kunder mulighed for at skifte streamingtjenester ind og ud på linie med klassiske TV-kanaler og har lige lanceret sin TV-tjeneste på Android-TV, samtidig med at der senere på efteråret kommer en ny TV-boks med ultra-HD-opløsning. Og både YouSee og energiselskabernes Waoo lancerer muligheden for at lægge TV-optagelser på en netserver i stedet for på selve TV-boksen.

YouSee hæver samtidig fra 1. januar priserne for TV- og internetkunder med mellem 10 og 20 kroner om måneden.

pix-Streaming

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen