Berlingske Business

Nu kan du snart købe billetter gennem Facebook

RB PLUS Når mormor lever videre på nettet TOPSHOTS 2012 - FRAN
Arkivfoto: Facebook logo. Foto:

Det sociale medie vil fremover gøre det muligt at købe billetter direkte fra Facebooks app.

Det gigantiske sociale medie Facebook tager nu endnu et skridt ind i nethandel.

Tirsdag oplyser talsmænd for firmaet, at Facebook allerede i næste uge vil koble sig op på billetportalerne TicketMaster og Eventbrite, så Facebooks brugere kan købe billetter direkte gennem Facebooks app. Det skriver nyhedsbureauet AFP.

pix-Talende foto 1

Facebook er det måske vigtigste medie for artister og kunstnere, der gerne vil gøre reklame for deres arbejde. Men hidtil har brugere været nødt til at klikke ind på en anden hjemmeside for at købe billetter til koncerter, messer, udstillinger og lignende.

I første omgang vil den nye funktion kun gøre sig gældende for en række amerikanske begivenheder, men i længden vil den blive gjort global.

Billetportalen Eventbrite siger, at den vil udvikle en såkaldt QR-stregkode, en todimensionel stregkode, der vil blive indbygget i Facebooks app.

På den måde kan eksempelvis koncertgængere anskaffe sig billet uden at skulle ind på en hjemmeside og købe eller printe billetter.

»Vi er begejstrede for nytænkning, der kan hjælpe arrangører med at sælge flere billetter. At sælge billetter på Facebook, hvor forbrugerne bruger meget af deres tid, er et stort skridt for os«, siger produktchef Laurent Sellier fra Eventbrite ifølge AFP.

VARIETY-ENTERTAINMENT-DIGITAL/NEWS

Yderligere detaljer om planerne bliver afsløret til den årlige konference for Facebook-udviklere, der finder sted i San Francisco senere på ugen.

Med mere end en milliard brugere hver dag kunne Facebook sidste år fremvise rekordstore overskud, selv om firmaet i begyndelsen var særdeles forsigtige med at gå ind i nethandel.

For nylig har Facebook dog udvidet virksomheders salgsmuligheder, og giganten har også annonceret, at den er i gang med at udvikle chat-robotter med kunstig intelligens, der kan hjælpe virksomheder med at komme i kontakt med kunder.

pix-VR

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen