Berlingske Business

North Media fastholder forventninger efter halvårstilbagegang

NM
North Media begrunder faldet i driftsresultatet med omsætningsfald i FK Distribution og højere omkostninger til markedsføring af produktet NejTak+ og produktudvikling af minetilbud.dk. Foto:

Medievirksomheden North Media præsenterede torsdag morgen et halvårsregnskab, der trods fald i omsætning og indtjening levede op til dets egne forventninger.

Selskabet fastholder i regnskabet forventningerne til hele året.

- De planlagte aktiviteter og strategiske mål for første halvår 2015 blev eksekveret og opnået som forventet, skriver North Media i regnskabet.

North Media

Omsætningen i årets første seks måneder faldt 4 pct. til 511,6 mio. kr. fra 535,2 mio kr. i samme periode året før.

Ligeledes faldt resultatet af primær drift før særlige poster (EBIT) til et underskud på 3,5 mio. kr. i første halvår. Det er 30,2 mio. kr. lavere end samme periode året forinden.

Bilka

North Media begrunder faldet i driftsresultatet med omsætningsfald i FK Distribution og højere omkostninger til markedsføring af produktet NejTak+ og produktudvikling af minetilbud.dk.

Medievirksomheden fastholder forventningerne til 2015 om en omsætning på 1010-1050 mio. kr. samt et EBIT-resultat mellem minus 20 og plus 5 mio. kr.

Mads Dahl Andersen

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen