Berlingske Business

Nordisk telegigant fortsætter væksten

MOBILE-WORLD/
Overskrift
Telenor åbner første halvdel af 2015 med et fint overskud, men selskabet arbejder stadig på fusion med Telia. Foto:
Telenor
Overskrift
Telenor åbner første halvdel af 2015 med et fint overskud, men selskabet arbejder stadig på fusion med Telia. Foto:

Det store teleselskab Telenor lever op til forventningerne, og de får et pænt overskud i andet kvartal.

Midt i alt postyret om, hvorvidt EU vil tillade en stor fusion mellem Telenor og Telia, kommer den norske telegigant med regnskab for andet kvartal og dermed også første halvår af 2015.

pix-Telenor

Telenor kommer ud af andet kvartal uden de store overraskelser. De får et driftsresultat (EBITDA) på godt 10,5 milliarder norske kroner i andet kvartal, og omsætningen ligger lige omkring de 30 milliarder norske kroner, som analytikerne havde forventet. Det er lig med en vækst i omsætningen på seks procent.

På bundlinjen tjener Telenor 9,5 milliarder norske kroner for første halvdel af 2015, og det er en stigning på 22 procent i forhold til 2014.

pix-Telianor

Telenor offentliggør ikke særskilte tal for det danske marked, da de betegner Danmark som et »ikke fortsættende marked«. Det kan dog ses i regnskabet, at Telenor får et overskud på »ikke fortsættende aktiviteter« på 291 millioner norske kroner imod et underskud på 102 millioner sidste år, og Danmark indgår i det regnskab.

Omsætningen for første halvdel af 2015 lander på 60 milliarder norske kroner, og det er næsten 10 milliarder bedre end samme halvår 2014.

pix-Telia-Telenor

Telenor fremhæver selv markeder i Myanmar og Pakistan som markeder, der har oplevet flot vækst i første halvår af 2015, men Danmark bliver altså ikke nævnt med et eneste ord i halvårsrapporten.

 

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen