Berlingske Business

Nordisk Film fortsætter spilopkøb

pix-Reto Moto
Nordisk Film har købt sig ind i skydespillet »Heroes & Generals«, som 12 millioner spiller. Foto: Reto Moto

Reto Moto er den fjerde investering i år i danske og svenske spilfirmaer.

Nordisk Film fortsætter med at købe danske computerspilfirmaer op.

Nu køber filmselskabet sig for 32 millioner kroner ind i det spilfirmaet Reto Moto, som står bag det gratis onlineskydespil »Heroes & Generals«, som har flere end 12 millioner registrerede brugere på verdensplan.

Det er Nordisk Films fjerde investering på spilmarkedet i år.

Attendees wait in line for a demonstration of the Square Enix ga

De 32 millioner kroner giver Nordisk Film en minoritetsaktiepost i Reto Moto, som har over 30 ansatte. Nordisk Film bliver dog den største enkeltejer med en andel over 33 procent men under 50 procent. Pengene skal sætte fart på mulighederne for at få fat i et internationalt publikum.

Reto Moto er stiftet i 2008 af nogle af grundlæggerne af den hidtil største danske spiludvikler IO Interactive, som står bag »Hitman«-spillene. IO Interactive blev dog tidligere i år sat til salg af sin japanske ejer, der skal skære ned.

Nordisk Film, som er en del af mediekoncernen Egmont, har tidligere i år købt sig ind med 10 millioner kroner i Flashbulb Games (som står for »Trailmakers«), med 40 procent i Multiverse (med »Kogama.com« og med 100 millioner kroner - den hidtil største investering på spilområdet - i det svenske selskab Avalance Studios (med bl.a. »Mad Max« og »TheHunter«).

Opkøbet betyder, at Nordisk Film Games' direktør Mikkel Weider og seniorpartner Martin Walfisz træder ind i Reto Motos bestyrelse.

huhej

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen