Berlingske Business

Nokia opgiver at tage markedsandele i 2009

Den finske mobiltelefonkæmpe Nokia leverede et resultat i andet kvartal, der var på linje med analytikernes forventninger, men der er stadig svære markedsvilkår.

Koncernen sænker derfor sine forventninger til vækst i markedsandelen, så man nu venter blot at bibeholde den nuværende del af det samlede marked i 2009.

I andet kvartal omsatte selskabet for 9,9 mia. euro, hvilket er 24,6 pct. lavere end de 13,2 mia. euro, Nokia omsatte for i samme kvartal i 2008.

Omsætningen er en anelse under de 10,1 mia. euro, analytikerne havde ventet, skriver Bloomberg News, der til gengæld kan berette, at indtjeningen per aktie var på 0,1 euro, hvilket var præcis som ventet.

RB-Børsen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen