Berlingske Business

Nokia byder nu formelt på Alcatel-Lucent

ALCATEL-AGM/
Foto:

Nokia offentliggjorde onsdag et formelt tilbud på Alcatel-Lucent på 15,6 mia. euro, godt 116 mia. kr.

Målet med opkøbet er at gøre de to selskaber i stand til at konkurrere ved at kombinere deres ekspertise inden for telekommunikations- og internetudstyr.

Det skriver avisen Wall Street Journal.

FRANCE-TELECOM-BUSINESS-EARNINGS-ALCATEL-FILES

Overtagelsen af franske Alcatel-Lucent er Nokias seneste forsøg på at skabe en såkaldt one-stop shop for televirksomheder og internetudbydere, der har til formål at samle en lang række forskellige produkter på et sted, og således øge både kundeservicen og muligheden for mersalg.

- Markedet ændrer sig hurtigt, hurtigere end man lige regner med, og for at tilfredsstille kunderne, der bliver mere konvergerede, skal man kunne fremvise en fyldestgørende portefølje, udtaler Rajeev Suri, Nokias administrerende direktør, til the Wall Street Journal.

Med det forestående samarbejde mellem de to virksomheder håber Nokia på at kunne måle sig med nyere spillere på markedet, deriblandt kinesiske Huawei Technologies. Tidligere på måneden meddelte den svenske rival Ericsson planer om at indgå i en lignende alliance med Cisco Systems, der ligesom Nokia, har haltet bagefter konkurrenterne på smartphone området.

pix-5G

Nokia luftede allerede sine planer om at overtage Alcatel-Lucent i april, og handlen forventes at finde sted allerede i begyndelsen af næste år.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen