Berlingske Business

Nokia benægter 100 milliarders købstilbud på hoppende amerikansk aktie

NOKIA-RESULTS/
Foto:

Nokia afviser meldinger i amerikanske medier om, at selskabet skulle være på vej til at byde på selskabet Juniper Networks, der ligesom finnerne producerer udstyr til telenetværk.

Nokia skriver i en meddelelse, udsendt kl. 2.20 i nat lokal tid i Finland, at selskabet normalt ikke kommenterer markedsrygter, men på grund af de meget specifikke oplysninger, bragt frem af CNBC, har det alligevel en udtalelse:

»Nokia er ikke i øjeblikket i forhandlinger med eller i gang med at forberede et bud på Juniper Networks med henblik på at købe det selskab,« lyder det fra Nokia.

pix-Ozo

Ifølge CNBC var Nokia på vej med et bud på 16 mia. dollar, svarende til 100 mia. kr., på Juniper, for at slå de to forretninger sammen.

De meldinger fik Juniper, som ved børslukketid var værdisat til 11,1 mia. dollar, til at stige op mod 25 pct. i eftermarkedet i USA. Oven på Nokias afvisning skulle aktien dog være faldet tilbage til en kurs omkring udgangspunktet, skriver Bloomberg News.

pix-3310

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen