Berlingske Business

NNIT-topchef: Intet dramatisk i formandsskifte

Per Kogut
Per Kogut, topchef for NNIT. Foto:

IT-selskabet NNIT skal have ny bestyrelsesformand, da Jesper Brandgaard fratræder som bestyrelsesformand efter 15 år i stolen. Og selskabet administrerende direktør, Per Kogut, ser skiftet som en glidende overgang.

»For det første er der jo ikke noget dramatisk i det her. For det andet så får vi efter Jesper Brandgaard, der har været og er super god at samarbejde med, en mand i Carsten Dilling, der kender it-verdenen. Vi har en meget dygtig og kompetent bestyrelse generelt, og jeg regner med en glidende overgang i skiftet,« siger Per Kogut.

CFO NOVO Nordisk, Jesper Brandgaard

Det er bestyrelsen, der foreslår, at den nuværende næstformand, Carsten Dilling, der er tidligere topchef i TDC, overtager formandsstolen. Den endelige godkendelse skal dog ske på selskabets generalforsamling 8. marts.

»Jeg har nu været formand for bestyrelsen i NNIT i 15 år, og det er tid for en anden at tage over. I henhold til NNIT's retningslinjer for god selskabsledelse skal der udpeges en ny bestyrelsesformand på den ordinære generalforsamling i 2017,« oplyser Jesper Brandgaard i regnskabet.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen