Berlingske Business

NNIT lander milliardforlængelse med Novo Nordisk

Børsnotering
Foto:

NNIT har fået en ny milliardstor kontrakt med sit gamle moderselskab, Novo Nordisk.

It-selskabet, der inden børsnoteringen i marts 2015 var 100 pct. ejet af diabetesgiganten, skal fortsat stå for infrastruktur, tjenester og vedligehold på it-området for Novo Nordisk frem til udgangen af 2022.

Der er tale om en kontraktforlængelse med en værdi på godt 1 mia. kr., der erstatter en nuværende femårig aftale, der stod til at udløbe ved nytår, oplyser NNIT i en meddelelse torsdag eftermiddag.


It-selskabet, som Novo Nordisk fortsat ejer 25,5 pct. af, fastholder dog sine forventninger til 2017 og sin langsigtede prognose.

NNIT omsatte i 2016 for 2765 mio. kr., hvoraf Novo Nordisk stod for de 1238 mio. kr., hvilket svarer til 45 pct.


NNIT-aktien blev noteret til 125 kr. af Novo Nordisk og er siden steget til en kurs på over 280 kr. i sommeren 2016, inden et kursfald har hevet den tilbage. Torsdag lukkede den i kurs 201,50. Novo-fondens investeringsselskab, Novo A/S, ejer også en aktiepost på 25,5 pct.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen