Berlingske Business

NNIT-chef holder på pengene - afviser opkøb

nnit
NNIT på Østmark i Søborg står foran en børsnotering. Foto:

Chefen for Novo Nordisks IT-selskab, NNIT, Per Kogut, lover, at han ikke vil kaste sig ud i opkøb eller andre vilde eventyr i en overskuelige fremtid efter selskabets børsnotering.

I stedet skal forretningen kører videre som før, så vidt som muligt, mener han. Den besked får rosende ord med på vejen af en analytiker.

Det skriver dagbladet Børsen.

Investorer i NNIT skal derfor ikke forvente en vækstkomet som Novo Nordisk. Væksten vil være i det samme tempo som hidtil og den vil være organisk, uden opkøb, fastslår Per Kogut.

- Det bliver i høj grad business as usual. Medmindre du køber fallitboer, så koster det jo skjorten. Du skal virkelig have penge op af lommen. Så vi har ingen, overhovedet ingen, slet ingen, absolut ingen, planer om opkøb, udtaler Per Kogut, administrerende direktør i NNIT, til dagbladet Børsen.

I stedet for at bruge penge på opkøb vil selskabet give investorerne en del af overskuddet i form af udbytte. Planen er, at udbyttet skal udgøre 40 pct. af virksomhedens overskud om året.

Den besked vækker glæde hos analytiker Morten Imsgard fra Sydbank. Ifølge ham vil en solid udbyttevirksomhed som NNIT være særdeles interessant i det nuværende lavrentemiljø, hvor investorerne hungrer efter afkast.

10BUSjesper-brandgaard.jpg

Novo Nordisk pressemøde

 

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen