Berlingske Business

Nintendos populære Pokémon-spil nærmer sig Danmark: Er landet i Tyskland

Nintendo aktier stiger voldsom efter ny Pokemon app NINTENDO-STO
Den japanske spilproducent Nintendo har lanceret sin nye mobil-app "Pokémon Go" på det tyske marked forud for en lancering i resten af Europa, skriver avisen The Independent. (Foto: Reuters,Sam Mircovich) Foto:

Siden offentliggørelsen af det nye Pokémon-univers er Nintendos markedsværdi steget markant. Nu rykker spillet ind i Tyskland.

Den japanske spilproducent Nintendo har lanceret sin nye mobil-app "Pokémon Go" på det tyske marked forud for en lancering i resten af Europa, skriver avisen The Independent.
Inden den tyske lancering har appen udelukkende været lanceret i USA, Australien og New Zealand.

Og selv om udvikleren Niantic, som har fremstillet appen sammen med Nintendo, endnu ikke har fortalt, hvornår den kommer til resten af Europa eller eksempelvis Asien, kan lanceringen i Tyskland give et fingerpeg om, at appen foreløbig vil blive rullet ud i nogle specifikke lande for at sikre, at spiludviklerens servere kan håndtere den store efterspørgsel.

pokemon

Efter at appen sidste weekend blev lanceret i USA, Australien og New Zealand, har der nemlig været et stort teknisk pres, fordi mange tusinde har downloadet appen og benyttet sig af den. Det har blandt andet betydet, at appen over flere gange er brudt sammen.

Siden offentliggørelsen af det nye Pokémon-univers er Nintendos markedsværdi steget markant, og lige nu er spilproducenten værdisat til omtrent 200 mia. kr. Dermed er selskabets markedsværdi steget omkring 50 mia. kr., efter at appen blev lanceret.

12BUSPokemon-181829.jpg

"Pokémon Go" trækker data fra GPS-signalet, og ved hjælp af telefonens kamera blandes det virtuelle og virkeligheden sammen til et nyt univers, hvor Pokémon-dyrene dukker op på skærmen, hvis man nærmer sig et.

Det betyder, at håbefulde Pokémon-trænere skal bevæge sig rundt i virkeligheden for at finde frem til Pikachu, Charmander og Squirtle.
"Pokémon Go" er en app, man downloader til sin iPhone eller Android-telefon.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen