Berlingske Business

Nintendos nye spilkonsol kommer til Danmark 3. marts

JAPAN-GAMES-NINTENDO-LIFESTYLE
Nintendos nye spilkonsol, Switch, mest markante egenskab er, at den både kan bruges hjemme og tages med på farten. Foto:

Nintendo præsenterede her til morgen spilkonsollen Switch, som både kan sluttes til fjernsynet og tages med.

Det har været svært for japanske Nintendo at følge op på den succes, som spilkonsollen Wii opnåede, da den udkom for ti år siden.

Efterfølgerne Wii U slog aldrig rigtigt an og har måttet se sig overhalet af Sonys Playstation 4 og Microsofts Xbox.

Men fredag morgen har japanerne på en pressekonference i Tokyo præsenteret deres nyeste våben i kampen om verdens gamere.

a

Det er konsollen Switch, hvis mest markante egenskab er, at den både kan bruges hjemme og tages med på farten.

Enten placerer man den i den tilhørende docking-station foran fjernsynet, eller også klikker man den ud og tager den med som en tablet.

NINTENDO-SWITCH/

Konsollen kan købes i butikkerne fra 3. marts, og Nintendos distributør i Danmark, Bergsala, oplyser, at det også gælder herhjemme.

Prisen i USA bliver 300 dollar (2100 kroner), mens den vejledende danske pris endnu er ukendt.

Når spillet udkommer, vil man samtidig kunne købe de fire første spil til konsollen, herunder en ny version af de klassiske Zelda-spil kaldet Breath of the Wild.

Senere er det blandt andet også planen, at der skal udgives et Lego-spil kaldet Lego City Undercover, ligesom der også er en ny version af Super Mario Kart undervejs.

/ritzau/

pix-Jan McNair, Libratone

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen