Berlingske Business

Nintendo skuffer voldsomt med nye forventninger

JAPAN-GAMES-NINTENDO-MARIO-30YEARS
Arkivfoto: Nintendo's Mario. Foto:

Den japanske spilproducent Nintendo, der blandt andet er kendt for Super Mario-brødrene og Wii-konsollen, havde et svært fjerde kvartal 2015/16, og selskabet skuffede også voldsomt med forventningerne til det nye år.

Omsætningen i fjerde kvartal var ellers ganske pæn med 78,8 mia. yen mod ventet 76,6 mia. yen blandt analytikerne ifølge estimater indsamlet af Bloomberg News.

Det kunne dog ikke ændre ved, at Nintendo noterede sig et underskud på 24,1 mia. yen i fjerde kvartal. Ser man på hele regnskabsåret var der omvendt tale om et overskud på 16,5 mia. yen.

14BUSNINTENDO-PRESIDENT-DEA.jpg


I regnskabsåret 2016/17 venter Nintendo en omsætning på 500 mia. yen mod analytikernes forventninger om 624,2 mia. yen. Heller ikke for driftsresultatet og nettoresultatet kunne Nintendo leve op til analytikernes forhåbninger med forventninger om henholdsvis 45 mia. yen og 35 mia. yen på de to poster.

Analytikerne havde inden regnskabet regnet med et driftsresultat på 66 mia. yen og et nettoresultat på 44 mia. yen.

epaselect JAPAN FINANCE NINTENDO

Det japanske aktiemarked lukkede klokken 8.00 dansk tid, og dermed er reaktionen på regnskabet endnu ikke indregnet. I onsdagens handel - og altså inden regnskabets offentliggørelse - faldt Nintendo-aktien med 0,9 pct. til 16.520 yen.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen