Berlingske Business

Nintendo mærker også nedturen

Nintendo mærker også nedturen - 1
Nintendo, som står bag spillekonsollen Wii, er ikke helt så optimistisk længere. Foto: Toru Hanai, Reuters/Scanpix

Wii-producenten tror på nogle svære måneder i begyndelsen af 2009.

Salget af spilproducenten Nintendos Wii-konsol er strøget i vejret, men nu er det slut - den kommende tid bliver svær.

Den japanske elektronikproducent, der også står bag den kendte spillefigur Mario, nedjusterede torsdag morgen, dansk tid, forventningerne til salget for årets første tre måneder. Nintendo forventer nu at have solgt 26,5 millioner Wii-konsoller på et år, når marts udrinder, mod tidligere mål om at nå 27,5 millioner styk. Samtidig hæver Nintendo forventningerne til salget af den håndholdte DS-spillemaskine, nemlig fra tidligere forventninger om 30,5 millioner styk til nu 31,5 millioner.

Godt julesalg

Nintendo kan ellers rapportere om en fremgang på 27 procent i driftsresultatet før renter og skat (= EBIT) fra april til december, nemlig på 501,33 milliarder yen (31,57 milliarder kroner) mod 394 milliarder yen (24,8 milliarder kroner) året før. Til gengæld er forventningen, at når regnskabsåret slutter sidst i marts, vil driftsresultatet »kun« være på 530 milliarder yen mod tidligere forventet 630 milliarder.

Nintendo kæmper om det givtige spillemarked sammen med Microsoft og Sony, der står bag henholdsvis Xbox 360 og Playstation.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen