Berlingske Business

Netværksgigant bløder dollars

Netværksgigant bløder dollars - 1
I forbindelse med regnskabsfremlæggelsen afslørede selskabets CEO, John Chambers dog, at det ser ud til at krisen er begyndt at vende. Foto:

Den kæmpestore producent af netværksudstyr, amerikanske Cisco, vrider sig i den økonomiske krise. Omsætningen faldt 18 procent.

Selv om den konkursramte konkurrent Nortel er i færd med at blive splittet op og solgt fra i småbidder, går det ikke bedre for Cisco af den grund. Netværksgiganten, der aflagde kvartalsregnskab i går aftes, dansk tid, tabte i fjerde kvartal af regnskabsåret hele 18 procent af sin omsætning til nu 8,5 mia. dollars. I forbindelse med regnskabsfremlæggelsen afslørede selskabets CEO, John Chambers dog, at det ser ud til at krisen er begyndt at vende, og at ordrene igen er begyndt at ploppe ind hos selskabet. Ciscos overskud faldt 46 procent til 1.08 mia. dollars i forhold til samme periode sidste år.

Store dele af IT- og telebranchen er relativt hårdt ramt af den finansielle krise, og mange selskaber har allerede været gennem omfattende fyringsrunder. Mens Apple og Intel har fremlagt overraskende gode regnskaber, er der stadig sorte skyer over Cisco, og CEO John Chambers udtalte i en telekonference med Wall Street Journal, at dette er den barskeste tid, Cisco nogensinde har været gennem.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen