Berlingske Business

Nets bekræfter at proces omkring opkøb pågår - kommunikerer når tid er

Henover sommeren har Nets været meldt som et oplagt købsmål af flere markedsiagttagere, og betalingsvirksomheden går da også og undersøger mulighederne for en eventuel overtagelse.

Det fortæller finansdirektør Klaus Pedersen fra Nets, efter at selskabet torsdag morgen har aflagt regnskab for årets andet kvartal, som løb frem til slutningen af juni og derved ikke dækkede den periode, hvor selskabet selv var ude og bekræfte købshenvendelser.

- Vi har været ude 1. juli og sige, at der er interesse omkring selskabet. Og det er klart, at når et selskab eller en bestyrelse får sådan en henvendelse, og man i øvrigt vurderer at det er en seriøs henvendelse, så sætter man en proces i gang i forhold til at undersøge de muligheder, man har. Og den proces er i gang.

- Det er klart, at på et tidspunkt, hvor der måtte være en konklusion på den proces, så er vi også ude at kommunikere om, hvad konklusionen er, siger Klaus Pedersen.

I forbindelse med regnskabet for andet kvartal har Nets fastholdt de overordnede forventninger til 2017, mens selskabet nu regner med særlige poster for helåret på 200 mio. kr. mod tidligere 150 mio. kr.

Ændringen skyldes ifølge selskabet udgifter til vurderingen af muligheder i købsinteressen for Nets samt højere omkostninger relateret til transformationer på teknologisiden.

/ritzau/FINANS

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen