Berlingske Business

Netgigant vil tilkæmpe sig adgang til hjemmene

Netgigant vil tilkæmpe sig adgang til hjemmene - 1
Det Cisco-ejede Linksys står bag Cisco Wireless Home Audio, som sender musik eller lydbøger trådløst rundt i hjemmene. Man kan sågar inddele hjemme i rum, så der kan høres forskellig musik.

Cisco satser i 2009 på at komme ind på privatmarkedet i skarp konkurrence med blandt andre Apple, Microsoft og Sony.

Den største leverandør af dimser og udstyr, der får Internet til at hænge sammen, vil nu rigtigt ind i hjemmene.

Cisco satser på, at 2009 bliver året, hvor virksomheden trænger igennem på hjemmemarkedet, selv om konkurrencen er hård. Cisco er vant til at sælge netværksudstyr til teleselskaber og store firmaer men købte for nogle år siden den danske DVD-producent KISS og har siden overtaget Linksys, som leverer masser af de trådløse routere, som står i også danske hjem.

Trådløst lydsystem klar

Med et vigende marked på grund af det økonomiske pres vil Cisco gå i clinch med velkendte navne i privaten som Microsoft, Apple Panasonic og Sony, og på den årlige forbrugerelektronikmesse, Consumer Electronics Show (CES), i Las Vegas i denne uge vil Cisco fremvise trådløse lydsystemer, der er koblet sammen med onlinetjenester, så lyd og tale kan transporteres rundt overalt mellem hjemmets fire vægge.

CES-messen er verdens største af sin art.

Cisco forventer en nedgang i sin indtjening på mellem fem og ti procent i det kvartal, som afsluttes med udgangen af januar.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen