Berlingske Business

Netcom klarede sig dårligere end ventet

wef
GN Store Nord har i årets første tre måneder klaret sig bedre end i fjor. Men både omsætning og resultater ligger under analytikernes forventninger. Foto:

GN Store Nords headset-division, GN Netcom, klarede sig dårligere end ventet i første kvartal, hvor omsætningen blev på 694 mio. kr. i divisionen.

Til sammenligning ventede analytikerne en omsætning i GN Netcom på 762 mio. kr. ifølge estimater indsamlet af Ritzau Estimates. I første kvartal 2014 omsatte divisionen for 652 mio. kr.

GN Netcoms driftsresultat (EBITA) blev 110 mio. kr., mens EBITA-marginen dermed landede på 15,9 pct. Det skal sammenlignes med analytikernes forventninger om et driftsresultat (EBITA) på 120 mio. kr. samt en margin på 15,8 pct.

I første kvartal sidste år realiserede GN Netcom et driftsresultat (EBITA) på 104 mio. kr. og en EBITA-margin på 15,9 pct.

- GN Netcoms resultater i første kvartal 2015 var påvirkede af usædvanlig lav aktivitet inden for Unified Communications (UC) segmentet og et fald i markedet for traditionelle mono Bluetooth-headsets, skriver GN Store Nord i forbindelse med regnskabet.

/ritzau/FINANS

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen