Berlingske Business

Nej tak til svære mobiler

Nej tak til svære mobiler - 1
Foto:

De stadig mere avancerede mobiltelefoner får folk til at fare i flint. 61 procent af mobilbrugerne er irriterede over kompleksiteten

Den kan efterhånden alt, undtagen at lave kaffe. Men den kan tilsyneladende ikke være så brugervenligt, at folk bruger den til andet og mere end blot tale og sms.

Moderne mobiltelefoner er hyperavancerede, men også hyperkomplicerede. Faktisk er mobilerne efterhånden blevet så besværlige, at 61 procent af dem, der bruger dem, ikke kan finde ud af det. Det viser en undersøgelse, foretaget i USA og Storbritannien, skriver BBC.

Hele 85 procent er irriterede over, hvor svære mobiltelefoner er at sætte op fra nye og 95 procent svarede, at de gerne ville bruge mere avancerede tjenester, hvis de ellers kunne finde ud af det. 61 procent svarede, at de stoppede med at bruge en mobil-applikation, hvis de ikke kan få den til at virke lige med det samme.

Der arbejdes på sagen
I Danmark har blandt andre Telia undersøgt, hvad der kan få folk til at bruge mobile datatjenester mere. Men også flere mobilproducenter har kastet sig over udvikling af telefoner, der er mere brugervenligt indrettet.

Det gælder blandt andre en række producenter, der arbejder med Googles telefon-system, Android, Apples iPhone og mere etablerede spillere som HTC og Sony Ericsson.

Datatjenester som e-mail, rss-feeds og surferi via mobilen er i særlig høj grad i teleselskabernes interesse, da det er et af de områder, hvor kunderne endnu ikke har et særlig stort forbrug.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen