Berlingske Business

Nedturen fortsætter for web-pioneren Yahoo

YAHOO-RESULTS/
Arkivfoto: Yahoo CEO Marissa Mayer. Foto:

Yahoo fik i første kvartal et underskud på næsten 100 millioner dollar og omsætningen falder.

København: Internetpioneren Yahoo står ikke med de bedste kort på hånden i sit forsøg på at finde en køber af selskabet.

I første kvartal fik Yahoo et underskud på 99 millioner dollar, mens omsætningen faldt 11 procent til 1,09 milliarder dollar, oplyser selskabet tirsdag aften. I de første tre måneder sidste år havde Yahoo til sammenligning et overskud på 22 millioner dollar.

YAHOO-RESULTS/

Selv om Yahoo er blandt de mest kendte navne på internettet, er selskabet faldet bagud de senere år i konkurrence med succesfirmaer som Google og Facebook, der begge tiltrækker langt flere annoncer på deres websider end Yahoo.

De store aktionærer i Yahoo har kritiseret ledelsen for manglende handling, og det fik i februar selskabet til at sætte sin kerneforretning til salg.

Ifølge nyhedsbureauet Reuters er Verizon Communications favorit til at overtage Yahoo, men på det seneste har den britiske avis Daily Mail også været nævnt som en mulig køber ifølge rygter i medierne.

YAHOO-DIVESTITURE/

I tirsdagens kvartalsregnskab udtaler Yahoos koncernchef, Marissa Mayer, at ledelsens topprioritet fortsat er at have "fokus på processen med de strategiske alternativer".

Men hun giver ingen detaljer om forsøget på at finde en ny ejer, eller om der er indledt forhandlinger med en eventuel bejler.

Marissa Mayer har i sine fire år som topchef kun gjort små fremskridt i sit forsøg på at vinde markedsandele tilbage fra Google og Facebook.

Yahoo

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen