Berlingske Business

Musenes overmand fyrer 500

Musenes overmand fyrer 500 - 1
Logitech rammes også af faldende salg og skærer nu ned på arbejdsstyrken. Foto: Fabrice Coffrini, AFP/Scanpix Foto:

Logitech, som laver computermus, fjernbetjeninger og netkameraer, skærer 15 procent ned på arbejdsstyrken.

Verdens største producent af computermus og netkameraer, schweiziske Logitech, skærer 15 procent af sine stillinger væk.

Salget er blevet kraftigt påvirket af den trykkende verdensøkonomi, og »i december-kvartalet forværredes salgssituationen betydeligt,« lyder beskeden fra Logitech, der også er storproducent af tastaturer, hovedtelefoner og fjernbetjeninger.

December er den absolut bedste måned på hele året for enhver elektronikproducent, men over stort set hele linjen har man kunnet mærke, at folk har færre penge mellem hænderne og derfor ikke køber så stort ind som tidligere.

Dystre udsigter

På verdensplan har Logitech over 9.000 ansatte, heraf er de 5.500 ansat på fabrikker i især Kina. Disse vil ikke blive berørt. Det vil derimod 500 af de 3.500 øvrige ansatte, skriver nyhedstjenesten ZDNet.

Udsigterne for de kommende måneder er dystre.

»Derfor tager vi betydelige skridt til at få vor omkostningsstruktur til at svare til, hvad der ventes at blive en udvidet nedgang,« hedder det i en meddelelse fra Logitech, som kommer med sit kvartalsregnskab 20. januar.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen