Berlingske Business
17:42

Motorola-udfordringer kom bag på Lenovo efter overtagelse

HONG KONG-CHINA-COMPANY-LENOVO
Arkivfoto. Det kinesiske selskab Lenovo er udfordret af overtagelsen af mobilselskabet Motorola fra 2014. Efter 2000 fyringer i USA og økonomiske tab må selskabets topchef sande, at det ikke blev den forventede succes. Foto:

Det kinesiske selskab Lenovo er udfordret af overtagelsen af mobilselskabet Motorola fra 2014. Efter 2000 fyringer i USA og økonomiske tab må selskabets topchef sande, at det ikke blev den forventede succes.

Lenovos topchef, Yang Yuanqing, så overtagelsen af Motorala som en mulighed for at gentage den tidligere succesovertagelse af IBM i 2005.

Det skriver The Wall Street Journal.

Dengang lykkedes at vende IBM's faldende PC-salg trods branchens lave tiltro til Lenovo, der blev anset som for lille et selskab med for lidt erfaring.

Da Lenovo overtog Motorola i 2014, var det stadig blandt USA's top fem telefonbrands, men selskabet oplevede økonomiske tab og sakkede bagud i forhold til Apple og Samsung. Mange analytikere troede dengang, at Lenovo havde, hvad der skulle til for at få Motorola tilbage på ret kurs.

- Vi undervurderede forskellene i kultur og mellem vores forretningsmodeller, udtalte Yang Yuanquing for nylig i et interview ifølge The Wall Street Journal.

Yang Yuanquing tror på, at Lenovos smartphoneforretning vil få succes i 2017. Lenovo øgede i 2016 Motorola-brandets globale markedsføringsomkostninger med 30 pct. og har oplevet stor global efterspørgsel på selskabets nyeste smartphone: Moto Z.

pix-Lenovo

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen