Berlingske Business

Mobilselskab skal sælge B&O

pix-B&O
Bang & Olufsen i Struer har med Beoplay-serien af tilbehør - transportable højttalere og hovedtelefoner - fået fat i et nyt publikum. Nu begynder »3« fra 2. juli at sælge tre af produkterne i Beoplay-serien. Arkivfoto: Henning Bagger, Scanpix Foto:

»3« ser en god forretning i at få friske B&O-varer på butikshylderne, hvor kunderne kan købe dem på afbetaling.

Teleselskabet »3« får nu B&O-varer på hylderne i sine 28 danske butikker for at trække flere kunder ind.

Det bliver angiveligt det første sted i verden, at et teleselskab sælger Bang & Olufsens B&O Play-produkter i butikkerne, og ifølge »3«s privatkundedirektør, David Elsass, vil man fra formentlig efteråret også kunne købe dem via »3«s netsted.

»B&O er et klenodie i Danmark, som med held har bygget et frækt varemærke som den frække lillebror. Vi er den frække lillebror i telebranchen, så det virker som et rigtigt godt match, som vi har rigtigt store forventninger til. Vi forventer at få en tocifret millionindtjening på et år. Smartphones betyder mere og mere for os alle og er blevet omdrejningspunktet i mange sammenhænge, og derfor er det naturligt, at vi sælger mere tilbehør til dem,« forklarer David Elsass.

pix-Musikanlæg

»3« tager B&Os transportable Beoplay A2-Bluetooth-højttaler og de to hovedtelefoner Beoplay H2 og Beoplay H6 ind på hylderne i sine 28 egne butikker. De 40 butiksområder, som »3« har hos Fona, vil ikke sælge B&O, det gør Fona selv.

I foråret begyndte »3« at sælge SMS Audios hovedtelefoner, siden kom Beats - nu ejet af Apple - til.

»B&O Play har faktisk et hipt, ungt og friskt design til tilgængelige priser. Den slags vil folk gerne vise sig med. Som kunde hos »3« kan man få en afbetalingsordning over 10, 20 eller 30 måneder ganske som med smartphones. Omkring 50 procent køber tilbehøret på afbetaling, og jeg tror, at vi trækker folk til, når de kan få et fedt sæt hovedtelefoner for 50 kroner om måneden,« siger David Elsass.

Til sammenligning købet omkring 75 procent den nye mobiltelefon på afbetaling, langt de fleste over 30 måneder med 10 måneder som det næstmest populære.

pix-HP/B&O

»Men i modsætning til mobiltelefoner er der faktisk en fornuftig fortjeneste hos forhandlerne ved at sælge tilbehør. Samtidig er det med til at gøre butiksoplevelsen mere interessant, for kunderne forventer at kunne gå på opdagelse i butikken, og her ligner snartphones efterhånden hinanden, hvorved det ikke er så spændende at gå op opdagelse i en telebutik nu som for fem år siden. Med tilbehøret gør vi også tiden, hvor kunderne er i butikkerne, længere og giver dem en årsag til at komme indenfor, fordi de ved, at vi har andet end fire-fem Apple-telefoner og otte Android-modeller,« siger »3«s privatkundedirektør.

Der kommer et sted mellem 30.000 og 50.000 i »3«s egne butikker hver måned. Udvidelsen med tilbehør udfordrer, hvordan pladsen udnyttes i butikkerne.

»Den fysiske begrænsning er klart den største begrænsning. Vi skal virkelig optimere pladsen, men tidligere har vi ofte måttet vise flere smartphones af samme mærke for at få det til at se attraktivt ud. Samtidig er butikkerne forskellige i størrelse, og derfor bliver e-handel interessant i de mindre butikker,« siger David Elsass.

»3« er det mindste af de fire store teleselskaber i Danmark. »3« sidder på omkring 13 procent af det danske mobilmarked og havde ved udgangen af marts 1,12 millioner mobilkunder.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen