Berlingske Business

Mobilpriskrigen kan blusse op på ny

pix-teliadirektør
Adm. direktør i Telia, Søren Abildgaard. Foto:

Med teleselskabernes kvartalsregnskaber på trapperne, frygter Telias administrerende direktør, Søren Abildgaard, at mobilpriskrigen kan blusse op igen.

Den lange mobilpriskrig begyndte i 2010 og har kostet selskaberne milliarder. Alligevel fortsætter priskrigen, og Søren Abildgaard frygter, at dårlige kvartalstal fra teleselskaberne kan fyre op under mobilkrigen på ny.

Det skriver Jyllands-Posten Erhverv&Økonomi.

Telia var det første teleselskab til at aflægge kvartalsregnskab, der viste salgsnedgang men voksende indtjening og flere mobilkunder.

»Med fire operatører (teleselskaber med eget mobilsendenet, red.) er det et meget uforudsigeligt marked. Hvis et selskab er ramt hårdt, kan det spille ud med nye prisfald, og så bliver vi nødt til at følge med,« siger Søren Abildgaard til Jyllands-Posten, og afviser at Telia vil drive priskrigen.

Det seneste tiltag i mobilkrigen har været fri tale til en fast pris. Flere teleeksperter ser fri tale som en standard mobilpakke som næste skridt. Telenor fremlægger regnskab i næste uge, mens TDC præsenterer sit den 7. august.

/ritzau/FINANS

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen