Berlingske Business
17:43Tak for i dag

MobilePay-direktør har en super dag

Mobilbank 2 - 2016111410182146
Danske Banks MobilePay har sejret på markedet for mobilbetalinger. Free/Danske Bank

Danske Banks MobilePay glæder sig over, at en stribe banker nu bliver kunder i biksen.

MobilePay er kongen af mobilbetalinger i Danmark. Den status er der sat to tykke streger under mandag, hvor den eneste reelle konkurrent, Swipp, har opgivet ævred.

Bankerne bag Swipp har opgivet at udvikle løsningen videre og har stillet sine kunder frit til at gå over til MobilePay. Det har Jyske Bank allerede gjort og yderligere op til 70 banker kan være på vej.

»Der har været intensive forhandler de sidste 14 dage, og før det har det mere været uformel kontakt.«

»Det er en super god dag for os. Først og fremmest sikrer vi en større udbredelse af MobilePay, og det er det, der er vigtigt med betalingsløsninger.«

»Og så får vi en model, der betyder, at vi kan investere mere i udviklingen af MobilePay. Så det er ganske fint,« siger Jesper Nielsen, bankdirektør i Danske Bank.

Filial - 20161114095739463_org

Da Nordea tidligere på året forlod Swipp for at gå til MobilePay, blev betalingsløsningen udskilt af Danske Bank.

MobilePay kommer dog fortsat til at være 100 procent ejet af Danske Bank.

Nye banker kan nu få såkaldte "distributionsaftaler" med MobilePay, hvor de kan sælge løsningen til deres erhvervskunder.

For MobilePay gør det en stor fordel af få de andre banker ind.

Det betyder nemlig, at overførsler mellem brugere kan gå direkte fra konto til konto og ikke via kreditkort, som det tidligere har været tilfældet, hvis eksempelvis en kunder i Jyske Bank skulle overføre penge til en kunde i Danske Bank via MobilePay.

Nordea-direktør kræver medindflydelse i Mobilepay Vækstplan:

Med kreditkort skal Danske Bank betale et gebyr til eksempelvis Nets, når det er en overførsel, men de penge bliver sparet nu.

»Det kommer til at gøre os mere konkurrencedygtige. Og det betyder, at vi kan investere mere i udviklingen af MobilePay.«

»Vi skal fortsætte med at udvikle løsninger sammen med vores kunder, både på erhvervssiden og på privatkundesiden. Så vi fortsætter med at have skub på udviklingen,« siger Jesper Nielsen.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kommenteres og debateres via Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen