Berlingske Business

Mobil-server til SMS-håndtering

På den nylige NTI-messe i Bella Center var der premiere på et system til håndtering af ind- og udgående SMS''er.


SmartM

Server, som systemet hedder, blev præsenteret af GoPinocchio, en dansk softwarevirksomhed, der udvikler og markedsfører

mobile dataløsninger til såkaldt Field Service Management. Serveren kan integreres i virksomhedens eksisterende systemer,

og foruden SMS''er er den forberedt til at håndtere andre former for mobil kommunikation, når nye teknologier slår

igennem.


GoPinocchio lover, at en person med pc-viden på almindeligt brugerniveau hurtigt kan integrere f.eks. en marketing-kampagne

på SMS, f.eks. med gode tilbud, konkurrencer eller holdningsundersøgelser.


- Den tid er for længst forbi,

hvor det kun var teenagere, der benyttede sig af SMS-mediet. I dag bruges det også til at planlægge forretningsmøder,

til at tilbyde informationsservices til kunder og til strukturerede marketingkampagner, konstaterer Anders Rosenbeck, GoPinocchios

administrerende direktør.


Ifølge analyseselskabet Baskerville har over én milliard mennesker en mobiltelefon,

og tallet ventes at stige med gennemsnitligt 422.000 om dagen.


- Enhver brug af mobil kommunikation skal naturligvis godkendes

af modtageren, men har man først en accept, er der meget at hente. En normal direct mail kampagne, der er rettet mod forbrugere,

har oftest en svarprocent på langt under én. Hvis man tilføjer SMS til sin kampagne, kan man øge svarprocenten

betydeligt. Penton Media Europe har på mobil-konferencer vist, at en virksomhed kan opnå en respons på over 28 pct.,

hvis de kombinerer den traditionelle direct mail kampagne med SMS i form at for eksempel et særtilbud eller en konkurrence,

oplyser Anders Rosenbeck.



Baseret på Linux

For at SMS skal kunne anvendes i en dialog med en slutbruger, skal det være

let at bruge og kunne integreres med virksomhedens eksisterende marketing- eller CRM-værktøjer, og det er her, at SmartM

Serveren kommer ind i billedet.


Systemet er bygget på en server med operativsystemet Linux og kan enten leveres køreklart

i en server-boks eller installeres på en af virksomhedens eksisterende servere. Den tilbydes både i en hostet version og

som en normal installation i virksomhedens infrastruktur. Produktet er udviklet i Java og anvender XML som "limen" mellem

de indbyggede moduler og som integration til eksterne systemer.


Det er enkelt at opsætte slutbrugerdialoger, både

i form af SMS og som integrations-moduler på en hjemmeside.


Desuden er der inkluderet en Outlook-lignende klient, der

kan anvendes til kommunikation mellem en pc og en mobiltelefon. Serveren leveres med tre standardmoduler.


Nyhedsmodulet kan fortælle

om bl.a. gode tilbud og nye produkter.


Konkurrencemodulet er til brug i forbindelse med kundeklubber og events, hvor man gerne

vil have modtageren til at reagere med det samme mod at vinde præmier.


Med analysemodulet kan man stille modtagerne spørgsmål,

og svarene registreres i serverens database og kan vises i form af forskellige diagrammer.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen