Berlingske Business
14:56Rejse-aktie falder stort efter politisk uro og sygdoms-svindel

Millionerne fosser ud af TDC's spilleeventyr

TDC
Millionerne fosser ud af TDCs angreb på det hastigt voksende spillemarked. ARKIVFOTO: RB plus. Foto:

Millionerne fosser ud af TDCs angreb på det hastigt voksende spillemarked.

Bare to år efter at telegiganten købte 51 pct. af det nystartede selskab Bet25, har TDC valgt at nedskrive investeringen med 146 mio. kr.

Det skriver Finans.

»Nedskrivningen tyder på, at alt langtfra går som planlagt,« siger Mortens Imsgard, senioranalytiker i Sydbank til Finans.

pix-Kabler

Han er overrasket over den store millionlussing på Bet25-investeringen, eftersom daværende TDC-topchef Carsten Dilling var fyr og flamme, da man i 2014 annoncerede indtoget på det hastigt voksende spillemarked.

Det danske marked for online sportsbetting er vokset med rekordfart til at blive et særdeles indbringende milliardmarked. Alene i 2015 spillede danskerne for 3,4 mia. kr. på nettet, hvor over 2 mia. kr. alene blev brugt på at vædde på diverse sportsgrene herunder fodbold, viser branchetal.

pix-Data

Det er dog ikke penge, som er endt i Bet25- og TDC-kassen. I 2014 tabte Bet25 10,5 mio. kr. på bundlinjen, hvilket tvang ejerne til at poste nye millioner i selskabet, der bl.a. er hovedsponsor i fodboldklubben Brøndby.

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen