Berlingske Business

Milliardær siger farvel til biltyve

Investor Carl Icahn
Investor Carl Icahn speaks at the Wall Street Journal Deals & Deal Makers conference at the New York Stock Exchange in this June 27, 2007 file photograph. Michael Dell and private equity firm Silver Lake are looking increasingly likely to obtain shareholder approval to take Dell Inc private in a $24.4 billion deal. But activist investor Icahn - - Dell Foto:

Carl Icahn sælger sine aktier i producenten af »Grand Theft Auto«-spilserien.

Den amerikanske milliardær og storinvestor Carl Icahn har solgt sine aktier i spilproducenten Take-Two Interactive Software, som står bag salgshittet »Grand Theft Auto«.

Take-Two-aktien er blevet over dobbelt så meget værd, siden Carl Icahn trådte ind ad døren i 2009, og det nye »Grand Theft Auto V«-spil i serien om de voldelige biltyve har sat nye salgsrekorder, siden det blev lanceret i september. Efter kun tre dage på markedet havde det solgt for en milliard dollars.

Carl Icahn er berygtet som en meget aggressiv investor, der blander sig intenst i de virksomheder, som han investerer i. Det kan f.eks. Apples topchef, Tim Cook, tale med om, men Carl Icahn har ikke offentligt blandet sig i spilproducenten, som altså nu har købt hans aktieandel på 12,9 procent tilbage. Dermed træder også tre Icahn-folk - heriblandt sønnen Brett - ud af bestyrelsen.

Tror ikke på salg

Carl Icahn får 203,5 millioner dollars med sig i kontanter med sit farvel til spilgiganten, der ifølge topchef Strauss Zellnick har ti nye spil undervejs.

Ifølge nyhedsbureauet Reuters ser nogle analytikere Carl Icahns salg, som om han ikke tror på, at Take-Two som selskab vil blive solgt, og at han dermed kunne sikre sig en endnu større gevinst.

Take-Two konkurrerer med to andre amerikanske spilgiganter, Activision Blizzard og Electronic Arts (EA).

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen