Berlingske Business

Microsoft vil åbne mobil App Store

Apple App store er så succesfuld, at den i sig selv er det bedste argument for en iPhone. Nu vil Microsoft have en bid af kagen, og viser hvordan man konverterer App Store programmer til Windows Mobile.

Det er hverken touchskærmen, brugervenligheden eller musikafspilleren, der får folk til at købe iPhone længere. I løbet af det seneste år er Apple App Store blevet så populær, at de tusindvis af programmer og spil er det bedste argument for at købe en iPhone. Dermed udgør App Store en irritation for Microsoft og deres Windows Mobile.

Nu vil Microsoft også have del i det fremadstormende marked. Til efteråret åbner de Windows Marketplace, der skal fungere med det nye Windows Mobile 6,5. I den forbindelse har Microsoft publiceret en guide til at konvertere programmer fra Apples App Store til Windows Marketplace.

Guiden er en casestudy, der viser, hvordan man konverterer programmet Amplitude. Programmet opfatter lyd som mennesket ikke kan høre, som for eksempel hjerteslag. Det bliver brugt som eksempel, fordi det er svært at konvertere.

"Det kombinerer en omfattende brugerflade med elementer som alpha blending og gennemsigtighed med særlige audio og lyd krav. Det gør det svært at konvertere, og derfor er det en god læreoplevelse," skriver Microsoft på bloggen.

Microsoft har erkendt, at deres mobile forretning lider. I det seneste år har de fået smæk af Apple. Derfor er det nye Marketplace en vigtig del af genrejsningen af den mobile del af virksomheden.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen