Berlingske Business

Microsoft udfordrer Sony med sin nye Xbox One X

US-INTERNET-GAMES-COMPUTERS
Arkivfoto. Xbox One X. AFP PHOTO / Foto:

Microsoft afslørede søndag sin nyeste udgave af den populære Xbox, Xbox One X.

It-virksomheden har markedsført Xbox One som den mest kraftfulde spilkonsol, der nogensinde er produceret. Dermed er konsolkrigen mod kongen på markedet, PlayStation 4, gået ind i en ny fase.

Ifølge Xbox-teamleder Phil Spencer vil den nye konsol ramme butikkerne rundt om i verden 7. november.

Spencer præsenterede den længe ventede Xbox One X, der i udviklingsfasen gik under navnet Scorpio, ved et Microsoft-arrangement forud for den officielle åbning af den store spilmesse Electronic Entertainment Expo i Los Angeles.

Målrettet de mange spilglade mennesker viste Microsoft også 42 kommende spil, hvor 22 af titlerne er skræddersyet eksklusivt til Xbox One-konsoller.

USA BASKETBALL NBA

Sony PlayStation 4 har domineret markedet, når det kommer til den nyeste generation af konsoller. Hver gang der bliver solgt én Xbox One, bliver der solgt to PlayStations, viser tal fra branchen.

PS4-konsoller har fra begyndelsen kunnet skabe en virtuel virkelighed, og Sony sælger hovedudstyr til netop disse oplevelser.

PlayStation er således blevet den drivende kraft for indtjening og fortjeneste hos den Japan-baserede underholdningsgigant Sony.

- Vi sælger alle dem, vi overhovedet kan nå at producere, siger direktør for Sony Interactive Entertainment Shawn Layden om PS4-konsoller.

PS4 og Xbox One dominerer markedet og klarer sig væsentligt bedre end deres konkurrenter. Dog har Nintendo ifølge analytiker Mat Piscatella fået et comeback med sin nylige lancering af spilkonsollen Switch.

Det har været svært for japanske Nintendo at følge op på den succes, som spilkonsollen Wii opnåede, da den udkom for ti år siden.

pix-Privatliv

Efterfølgeren, Wii U, slog aldrig rigtigt an og har måttet se sig overhalet af både Playstation 4 og Xbox.

Men med sit nyeste våben i kampen om verdens spilelskere er Nintendo tilbage på det rette spor, mener Mat Piscatella.

Konsollen Switchs mest markante egenskab er, at den både kan bruges hjemme og tages med på farten.

/ritzau/AFP

pix-Orange is the new black

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen