Berlingske Business

Microsoft siger farvel til Nokia-boss i ledelsesrokade

US-SATYA-NADELLA-DELIVERS-OPENING-KEYNOTE-AT-MICROSOFT-BUILD-CON
Stephen Elop Foto:

Microsoft har blandet kortene i sin ledelsesstruktur, og det betyder blandt andet farvel til en række chefer.

En af dem, der snart kan hæve sin sidste lønningscheck fra softwaregiganten, er Stephen Elop, der kom til med Microsofts køb af Nokias mobiltelefoner i 2014.

Også tre andre medlemmer af ledelsen, Kirill Tatarinov, Eric Rudder og Mark Penn, siger farvel, skriver Microsoft-chef Satya Nadella i en meddelelse onsdag eftermiddag dansk tid.

USA WINDOWS 10

Microsoft slå blandt andet sine mobil- og styresystemsdivisioner sammen i en ny enhed, Windows and Devies Group, som får Terry Myerson i spidsen.

Scott Guthrie er stadig rorgænger inden for division Cloud and Enterprise, som dog udvides lidt, og Qi Lu får også lidt større ansvar i sin stilling som chef for Applications and Services.

De tre divisioner har ansvar for at indfri Microsofts strategiske mål inden for henholdsvis "personal computing", cloud-tjenester og produktivitetsløsninger.

Microsofts ledelseshold tæller i alt 12 medlemmer ud over Satya Nadella.

pix-Wunderlist

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen