Berlingske Business

Microsoft overtager 400 Yahoo-medarbejdere

Microsoft overtager 400 Yahoo-medarbejdere - 1
Foto:

Som en del af partnerskabsaftalen med Yahoo inden for internet-søgning overtager Microsoft 400 Yahoo-medarbejdere. Microsoft skal også betale Yahoo 150 millioner dollar i starthjælp.

Flere detaljer om samarbejdet mellem Microsoft og Yahoo er sluppet ud i en børsmeddelelse fra Yahoo. De to selskaber har indgået et partnerskab på søgeområdet, der skal udfordre det altdominerende Google. De to kommer sammen op på 28,5 pct. af søgemarkedet i USA, mens Googles markedsandel er omtrent dobbelt så stor.

Alliancen kører foreløbig i ti år og betyder at Microsoft skal overtage 400 Yahoo-medarbejdere, fortæller Yahoo i sin meddelelse til børsen. Desuden skal Microsoft betale 150 millioner dollar til Yahoo i de første tre år som starthjælp.

En anden interessant detalje som nu er kommet for dagens lys er, at aftalen indeholder en fortrydelsesklausul. Hvis begge parter er enige, kan aftalen ophæves frem til juli 2010, og Yahoo har retten til at forlænge denne frist med seks måneder hvis konkurrence-myndighederne fortsat ikke har godkendt aftalen til denne tid.

For aftalen er betinget af, at myndighederne kan acceptere den tætte alliance mellem de to giganter. Microsofts Bing bliver den eneste søgemaskine på alle Yahoo-sider, og Yahoo får til gengæld 88 pct. af alle annonceindtægter i de første fem år. Herefter skal fordelingen genforhandles.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen