Berlingske Business

Microsoft opdaterer Outlook

pix-Outlook
Google har lige opdateret sin Gmail-tjeneste. Nu er turen kommet til Microsofts Outlook. Foto: Microsoft

Softwaregigantens e-mailprogram får tilført en række nye funktioner, som dog vil være forskellige, afhængigt af om man bruger Outlook på PC, på nettet eller på mobiltelefon.

Kort efter en større opdatering af Googles e-mailtjeneste Gmail har Microsoft nu også opdateret sin Outlook.

Både Outlook-programmet til Windows og Mac i PC-verdenen samt Android og iOS i mobilverdenen og netudgaven af Outlook får tilført en række nye funktioner og et let ændret design.

Regningsdatoer går i kalenderen

På Outlook.com vil man kunne blive mindet om betalingsfristen for regninger, der er fremsendt pr. e-mail, og man vil automatisk kunne få ført ind i kalenderen, når man får invitationer til begivenheder m.m. Når man opretter nye aftaler eller indkalder til møder, vil Outlook til Windows - ud fra tidligere indtastede oplysninger - kunne foreslå egnede møderum eller mødesteder ude i byen ved at bruge Microsofts søgemaskine, Bing. Samtidig vil man kunne blive mindet om, når man skal af sted for at nå frem til tiden.

På en iPhone eller iPad kan man også få forslag til mødested ud fra, hvor man er, hvem der deltager, og hvornår mødetidspunktet er fastlagt til.

På tværs af al Outlook-brug får man nu bedre mulighed for at holde snor i, hvem der melder tilbage, at de deltager, og se alle svar samlet, også fra dem, der ikke kan være med. Man kan også tillade eller forhindre, at en kalenderinvitation kan sendes videre. Endelig kan man indkalde til møder og aftaler og anvende forskellige tidszoner, så de passer, uanset hvor i verden man befinder sig.

pix-Smart hjem

Passer på de skjulte modtagere

Nyt i Outlook Mail til iOS er, at man kan få vist oplysninger fra virksomhedens kontaktadressebog, og hvis virksomheden bruger Microsofts Azure-netsystem som base, kan man slå folk op efter, hvilken afdeling de arbejder i.

Får man tilsendt en såkaldt BCC-besked, en slags underhåndskopi, som de øvrige modtagere ikke ved noget om, vil Outlook til Windows nu advare, så man ikke ved en fejl får svaret alle de øvrige ikke-skjulte modtagere.

Android-brugere af Outlook vil i løbet af maj få Microsofts Office Lens-program, som kan scanne tekster ind fra billeder, bygget med ind, så man f.eks. lettere kan sende billeder, man har taget af det skrevne på en tavle eller et dokument, af sted som e-mail. Både Android- og iOS-mobilbrugere vil også snart kunne arbejde med favoritkontakter, sådan som man allerede kan i den almindelige netudgave af Outlook.

Endelig vil det i mobiludgaverne snart blive muligt at forhindre folk i at have mere end én e-mailadresse i Outlook. Det skal sikre, at folk ikke begynder at sende intern og måske fortrolig information til en personlig konto, som kan være dårligere beskyttet, eller at man bruger sin egen Outlook-konto til at sende arbejdsmails fra.

pix-Vestager/Cliqz

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen