Berlingske Business

Microsoft køber Navision

I dag løftede Microsoft sløret for sine planer om at opkøbe Navision, dansk producent af software og eksportør

af sine virksomhedsapplikationer til det meste af verden.





Købet af Navision er struktureret som aktie- og kontantkøb,

baseret på et tilbud til aktionærerne på 300 kr. pr. aktie, og den totale værdi af handelen er vurderet til

11 mia. kr. Når den er endeligt på plads, bliver Navision en del af Microsoft Great Plains Business Solutions. Navisions hovedkvarter

i Vedbæk bliver en del af Microsoft Business Solutions i EMEA (Europa, Mellemøsten og Afrika), og det bliver Microsofts

største udviklingscenter uden for USA.


Ifølge Navision er sammenlægningen "et logisk skridt i virksomhedens strategi

om at være med til at styrke små og mellemstore virksomheders vækst".


- En investering i en Navision-løsning

tilføjes nu yderligere værdi. Som en integreret del af Microsofts forretningsområde for software-løsninger til

små og mellemstore virksomheder vil vi kunne levere ny teknologi og udbygget funktionalitet endnu hurtigere end vi kunne alene.

Den indirekte forretningsmodel med salg gennem partnere vil blive opretholdt, og alle produktlinjer vil fortsætte, siger Waldemar

Schmidt, Navisions bestyrelsesformand.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen