Berlingske Business

Microsoft får mest omtale

Tør øjnene Google-lovers og Apple-fanboys.

Om Google, Apple, Microsoft, IBM eller Sony har de bedste produkter og tjenester, er svært at blive enige om, men i en anden konkurrence mellem firmaerne er det mere simpelt at kåre en vinder.

Hvem får mest omtale i medierne?

Analysebureauet Apollo Research har kigget nærmere på pressens interesse for de større it- og teknologi-firmaer i USA og England i juli.

Og selv om Google og Apple nyder meget omtale for tiden, så er det Microsoft, der indtager førstepladsen som pressens kæledækker. For syvende måned i træk. Microsoft nævnes oftest i medierne, når emnet er browsere, computere, linux, operativsystemer, processorer og chipsets.

Men de evige konkurrenter fra Google og Apple behøver ikke at klynke. De indtager nemlig de efterfølgende pladser sammen med Yahoo (se faktaboks).

Der findes ikke en aktuel dansk opgørelse over, hvilke teknologifirmaer der har pressens bevågenhed i Danmark. Men et opslag på Google Trends viser, at der i øjeblikket foretages markant flere danske Google-søgninger på "Facebook" og "Google" end resten af de omtale firmaer i de engelske og amerikanske undersøgelser.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen